Ekber ve Erşad sistemi, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulması ve saltanatın kaldırılması ile beraber II. Abdülhamit döneminde kaldırılmıştır
Ekber ve Erşed Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulması ve saltanatın kaldırılması ile beraber 1922 yılında kaldırılmıştır. Bu sistemin kaldırılmasının bazı nedenleri: Rekabetin azalması: Sistem, şehzadeler arasındaki rekabeti ortadan kaldırdığı için hiçbir şehzade kendini geliştirme gayretinde bulunmamış, bu da devlet yönetiminde deneyimsiz padişahların başa geçmesine yol açmıştır. Yönetimde zayıflık: Bu durum, Osmanlı Devleti'nin yönetim gücünü zayıflatmış ve gerilemesine neden olmuştur. Yeniçeri ve vezirlerin etkisi: Valide sultan, sadrazam, şeyhülislam gibi güç odaklarının cülus ve iktidar mekanizmalarında daha belirleyici rol oynaması.
Ekber ve Erşed Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulması ve saltanatın kaldırılması ile beraber 1922 yılında kaldırılmıştır. Bu sistemin kaldırılmasının bazı nedenleri: Rekabetin azalması: Sistem, şehzadeler arasındaki rekabeti ortadan kaldırdığı için hiçbir şehzade kendini geliştirme gayretinde bulunmamış, bu da devlet yönetiminde deneyimsiz padişahların başa geçmesine yol açmıştır. Yönetimde zayıflık: Bu durum, Osmanlı Devleti'nin yönetim gücünü zayıflatmış ve gerilemesine neden olmuştur. Yeniçeri ve vezirlerin etkisi: Valide sultan, sadrazam, şeyhülislam gibi güç odaklarının cülus ve iktidar mekanizmalarında daha belirleyici rol oynaması.
Ekber ve Erşed sistemi, Osmanlı padişahı I. Ahmet tarafından getirilmiştir. Bu sistem, 17. yüzyılın ilk çeyreğinde, III. Mehmet'in yerine tahta çıkan I. Ahmet'in döneminde uygulanmaya başlanmıştır.
Ekber ve Erşed sistemi, I. Ahmet döneminde uygulamaya konulmuştur.
Ekber ve Erşed Sistemi'nin bazı sonuçları: Olumlu sonuçlar: Taht kavgalarının sona ermesi. Olumsuz sonuçlar: Devlet yönetiminde deneyim eksikliği: Şehzadeler devlet işlerinden uzak kaldıkları için tecrübe kazanamamış ve ülkeyi yönetmekte zorlanmışlardır. Saray içi entrikalar: Tecrübesiz padişahlar, vezirlerin, harem kadınlarının ve yeniçerilerin etkisinde kalmıştır. Otoritenin zayıflaması: Bu durum, Osmanlı Devleti'nin yönetim gücünü zayıflatmış ve gerilemesine yol açmıştır.
Ekberiyet ve Erşediyyet sistemleri, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulması ve saltanatın kaldırılmasıyla birlikte, 1922 yılında kaldırılmıştır.
Ekber ve erşed terimleri, Osmanlı Devleti'nde uygulanan bir yönetim sistemiyle ilişkilidir. Ekber: "Büyük" veya "en büyük" anlamına gelir. Erşed: "Olgun" veya "deneyimli" anlamına gelir. Ekber ve erşed sistemi, Osmanlı şehzadeleri arasında taht kavgalarını önlemek amacıyla uygulanmıştır. Bu sistem, I. Ahmet döneminde getirilmiş ve 1617 yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır.
SON YAZILAR